dijous, 20 de febrer del 2014

UNA MÀ PLENA D'ESTELS, Rafik Schami

Una mà plena d’estels és un diari on el protagonista és un adolescent de 14 anys, de qui no en sabem el nom, fill d'un forner de Damasc, l'anireu coneixent al llarg de quatre anys: viuràs les seves experiències, els seus sentiments i les seves reflexions. Aquest té un millor amic, l'oncle Salim, al llarg de la història és qui l'ajuda i li dóna consells sobre la vida i els drets. El protagonista té un somni, ser periodista, el seu pare no ho accepta ja que el que a ell li agradaria és que treballés de forner juntament amb ell. També hi veuràs la necessitat de reclamar la llibertat i, sobretot, hi descobriràs el valor que té el saber i la força que dóna l'educació. 

El diari comença amb: Llàstima que no sé escriure. He vist moltes coses i eren importants. Avui ja no sé res de tot allò que no em deixava dormir durant nits senceres.


7 comentaris:

  1. Aquest llibre, al principi, semblava molt avorrit, peró a mesura que avançava s'anava tornant molt interessant. El fet de no destacar les coses mes rellevant per sobre les altres, li donava un toc molt especial. També donava varies lliçons i tenia un final per a reflexionar.

    ResponElimina
  2. Una mà plena d'estels em va agradar principalment per com el protagonista explica la seva vida durant 4 llargs anys. He de dir que l'esforç que posa per aconseguir el seu somni em va fer pensar que si de debò vols alguna cosa, res et pot aturar. Segurament és una de les lliçons que he après al passar cadascuna de les pàgines d'aquest llibre. Si hagués de triar quina part m'ha agradat més, seria sens dubte el final.

    ResponElimina
  3. A nosaltres ens ha semblat un llibre molt interessant de llegir perquè ens ha fet veure les vides d'altres joves de la nostra edat d'altres països que han viscut situacions molt complicades. Per altra banda, ha sigut una mica llarg de llegir perquè a vegades era difícil d'entendre i deia moltes coses. Tot i així, ens ha fet veure que si realment vols aconseguir una cosa has d'esforçar-te molt i lluitar pel que vols.
    Laura Ramiro i Laura Sánchez

    ResponElimina
  4. Aquest llibre no m'ha apassionat però m'ha semblat interessant. He pogut veure com viu la gent d'un altre país, amb diversos cops d'estat pel mig. La història d'amor entre el protagonista i la Nàdia m'ha semblat molt dolça, i m'ha fet la sensació que s'estimaven de veritat. La cosa que m'ha desconcertat més ha estat que per la manera d'escriure, no semblava un noi de la seva edat, sinó molt més petit.

    ResponElimina
  5. Aquest llibre no m'ha agradat però m'ha semblat interessant.He pogut veure com viu la gent d'un altre país , que s'ha de guanyar la vida per sobreviure. La relaciò entre la Nàdia i el protagonista m'ha semblat molt maca, crec que m'ha fet la sensació de que s'estimaven molt i que el protagonista era molt amable amb ella...

    ResponElimina
  6. a mesura que llegia el libre, s'anava fent més curt, ja que cada cop quedaven menys pàgines. El llibre m'absorvia quasi literalment com una esponja marina, cada cop més interessant i realista.La pena més gran fou quan es va acabar, ja que em tenia completament enganxat. el recomano per a nens de 7 a 13 anys, tot i que és apte per a tots els públics.

    ResponElimina
  7. Aquest llibre no ha sigut el millor que he llegit perquè en alguns moments se ma fet pesat.El recomano a la gent que lluita pels drets humans.

    ResponElimina