dijous, 19 de març del 2015

El mal de Gutenberg

Autor: Jesús Carazo


Després  que els investigadors del Ministeri vinguessin a fer unes proves als alumnes d’aquell institu,t res no  va ser el mateix. Quan els estudiants van obtenir els resultats, automàticament es van separar en dos grups: Els que tenien el “ Mal de Gutenberg” i els que no. Aquests primers, eren els alumnes que sota cap concepte es posarien a llegir un llibre, primer, que els matessin! Al començament, tot semblava una broma passatgera i els professors no es capficaven massa si els alumnes aquell dia no volien fer classe perquè no entenien el tema o perquè s’estimaven més escoltar amb pèls i senyals la vida d’un famós poeta. Tots s’excusaven dient que tenien el Mal de Gutenberg, i que havien de tenir en compte que no podien seguir les classes com fins ara. Exigien cada vegada amb més ímpetu que es substituïssin els llibres i llibretes per vídeos i pel·lícules, ja que així no es cansaven  tant i els entrava tot més fàcilment. Va arribar a tal punt la bogeria que tots els afectats amb aquesta malaltia es van revoltar contra l’equip docent i els van obligar a posar per regla general que era obligatori posar als alumnes una pel·lícula a la setmana.  La resta d’alumnes, veient que això no podia ser bo de cap manera, intentaven reconduir la situació i que tot tornés a la normalitat, però no era tan simple..
Don Ramon era un home senzill, que estimava molt la llengua i que cada cop estava més fet pols per els aconteixements recents. Va reunir els pocs alumnes que no tenien aquest mal i els va implorar que fessin alguna cosa,tot el possible per salvar l’institut. Però les masses tenen molt poder i, aquell professor que s’aferrava als llibres amb les ungles i les dents, va ser la primera víctima dels “Gutenberg”.


                                                                                                            Aurora Granyén, 3rA



4 comentaris:

  1. Que bé! Gracies a la ressenya que has fet, he començat a llegir el llibre, i m'està agradant molt, de moment.

    ResponElimina
  2. El llibre és molt interessant, i presenta una idea nova sobre el sistema educatiu que, segons l'autor, acabaria amb l'ensenyament com el coneixem. A partir d'aquí crec que es podria fer un debat molt entretingut. Personalment m'ha agradat bastant.

    ResponElimina
  3. Aquest llibre m'ha agradat molt perquè m'ha fet reflexionar sobre la sort que tenim de rebre educació i que la cultura és molt important.

    ResponElimina
  4. Personalment, m'ha agradat molt aquest llibre, té una ficció que podria ser real sense dubtar-ho, i crec que l'autor ha captat perfectament el comportament de els personatges.

    ResponElimina